افزایش سرعت دیتابیس MySQlL InnoDB در ویندوز برای دروپال

اگر تا به حال دروپال را بر روی ویندوز نصب کرده باشید، احتمالا متوجه کند بودن بیش از حد آن شده اید. به خصوص در موقع نصب کردن یک ماژول جدید یا خالی کردن cache

دیتابیس MySQL دارای موتور های ذخیره سازی متعددی هست که از مهم ترین آن ها می توان به MyISAM و InnoDB اشاره کرد. موتور InnoDB قابلیت های پیشرفته تری دارد و دروپال 7 هم به طور پیش فرض از این موتور ذخیره سازی استفاده میکند.

اما InnoDB در ویندوز، سرعت نوشتن بسیار کندی دارد. و این باعث میشود که وقتی میخواهید صفحه ی مدیریت ماژول ها رو در دروپال باز کنید، بهتون به اندازه ی کافی فرصت میده که ناهارتون رو بخورید! :)

دو تا راه حل برای حل این مشکل پیشنهاد میشه:

  • راه حل اول اینه که همه ی جدول های دیتابیس رو به MyISAM تبدیل کنید. این کار فقط در سایت های لوکال و یا سایت های کم ترافیک قابل قبول است. در سایت های بزرگ این کار تولید مشکل میکنه (به خاطر محدودیت های MyISAM)
  • راه دیگر اینه که وارد تنظیمات MySQL شوید (فایل my.ini رو باز کنید) و سطر مربوط به innodb_flush_log_at_trx_commit رو به مقدار دو تغییر دهید. یعنی به صورت زیر:

innodb_flush_log_at_trx_commit=2

این کار سبب می شود که MySQL برای نوشتن فایل log در هارد دیسک هر بار معطل نمونه. و حاصلش افزایش سرعت می باشد.

بعد از تغییر فایل فوق، باید سرویس MySQL رو ریستارت کنید. تا تغییرات اعمال شوند.

توحه: این تکنیک برای ویندوز می باشد.

 - موفق باشید
 - احمد حجازی
 

مطالب مرتبط:

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.