یادداشت های FreeBSD

FreeBSD خیلی سیستم جالبی است. از وقتی که کار با freebsd رو شروع کردم، یک نوع chalenge ذهنی برای خودم درست کردم و کار باهاش رو دوست دارم.

دلیل اصلی من برای این کار، ویژگی های جالب هسته ی freebsd بود و به همین خاطر سعی کردم با آن از نزدیک بیشتر آشنا شوم.

در اولین گام، از زاویه دید کاربر، تفاوت های بسیاری نسبت به لینوکس داره. قبل از هرچیز باید با این سیستم عامل راحت باشیم و توانایی کار کردن با آن را به عنوان یک کاربر یا مدیر سیستم، داشته باشیم (سپس به جزییات سیستم عامل بپردازیم)

همین طور که با freebsd بازی می کردم، یاد داشت هایی رو در دفترم می نوشتم. امروز هم موفق شدم Drupal 7.28 رو روی FreeBSD 10.0 نصب کنم. که این خیلی به من انرژی میده. چون به این معنی هست که ابزار های مورد علاقه ام رو روی freeBSD دارم (یعنی php و تمام extension هاش و apache و mysql و pear و ...).

همچنین FreeBSD رو طوری تنظیم کردم که محیط کارش خیلی شبیه لینوکس باشه. و این هم خیلی خوشحال کننده هست چون احساس راحتی بیشتری با فری بی اس دی پیدا میکنم.

برخی از یاد داشت هایم رو در این سایت منتشر می کنم برای استفاده ی دیگران. شاید خواندن این ها برای شما، تولید علاقه کنه که کار با FreeBSD رو شروع کنید. حال چه به عنوان محقق، چه به عنوان سرگرمی، و چه به عنوان کاربر برای استفاده های عملی و تجاری...

این نکته که directadmin فری بی اس دی رو هم پشتیبانی میکنه، خیلی خوبه. چون باعث میشه که به این فکر کنم که هاستینگ freebsd داشته باشم!

مطالب مرتبط:

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.