نکات و ترفند های لینوکس و مدیریت سرور

Debian linux

لینوکس سیستم عامل مورد علاقه ی من برای استفاده به عنوان سرور است. (هرچند که برای دسکتاپ، ویندوز را ترجیح می دهم)

من تاکنون بیش از 5 سال است که با لینوکس کار می کنم و از آن به عنوان سیستم عامل سرویس دهنده استفاده می کنم. و قصد دارم که در این وبلاگ، هر زمان که حوصله و مجال باشد، برخی از تکنیک هایی که فراگرفته ام را به اشتراک بگذارم.

توزیع لینوکس مورد علاقه ی من، در درجه ی اول Debian است و سپس Ubuntu. همچنین دورادور کمی هم CentOS کار می کنم. به همین خاطر عمده ی مطالبی که منتشر خواهم کرد، راجع به Debian خواهد بود.

بعضی ها گمان می کنند که فقط CentOS برای سرور مناسب است. اما این طرز تفکر صحیح نیست. Debian سیستم عامل بسیار قدرتمند و انعطاف پذیر برای سرور می باشد. و گزینه ی بسیار عالی برای هاستینگ و میزبانی وب است.

یکی از ویژگی های برجسته ی Debian (و به خصوص Ubuntu) این است که کار با آن بسیار ساده است و از CentOS راحت تر پیکربندی و مدیریت می شود. نام گذاری پکیج های نرم افزاری، در Debian از نظر من بهتر و منطقی تر است. و در مجموع Use experience بهتری برای مدیر سرور دارد (بنا به سلیقه ی شخصی من).

مطالب مرتبط:

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.