همه چیز در مورد Cappuccino و Objective J

کاپوچینو یک فریمورک جذاب و مفید برای ساخت Application های تحت وب می‌باشد. هم اکنون مشغول تحقیق و مطالعه در خصوص این کتابخانه می‌باشم و حاصل برخی از مطالعاتم را در مقالات آتی در این وبلاگ منتشر خواهم کرد. Cappuccino یک زبان برنامه نویسی ابداع کرده است به نام Objective J اگر بخواهم Objective J را توضیح دهم، می توانم به طور خلاصه بگویم که ترکیبی است از Javascript و Objective C به عبارت دیگر می توان گفت که Objetive J مجموعه ی مافوق Javascript محسوب می شود زیرا کلیه ی ویژگی های Javascript را در بر میگیرد و هر کدی که به زبان Javascript نوشته شده باشد، در Objective J نیز معتبر است. Objective J علاوه بر Javascript معمولی، یک شیوه ی کد نویسی جدید اضافه کرده است که مشابه Objective C است و امکانات زیادی را به این زبان بخشیده است.

در خصوص Objective C هم می توانم بگویم که ترکیبی از زبان C و زبان Smalltalk است. دوباره می توانم بگویم که Objective C زبان مافوق C به حساب می آید و شامل ویژگی های C و برخی از ویژگی های Smalltalk است.

هم اکنون مشغول ترجمه ی یک سری از مقالات مرتبط با Objective J هستم و به تدریج برخی از ترجمه ها و تحقیقاتم را در این سایت منتشر خواهم کرد.

مطالب مرتبط:

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.