وب را از یک زاویه‌ی دیگر تماشا کنیم!

تاکنون گوگل را به صورت سه بعدی دیده اید؟

ویژگی جدیدی (شاید) در فایرفاکس وجود دارد که برای من خیلی جالب بود. نسخه‌ی فایرفاکس مورد استفاده من 11.0 است. (این ویژگی بیشتر به درد طراحان وب خواهد خورد)

Google in 3D View

تصویر فوق، تصویر صفحه‌ی اصلی سایت گوگل است!

برای این که شما هم این صفحه را ببینید، در مرورگر فایرفاکس سایت گوگل را باز کنید و Ctrl + Q را بگیرید و همین طور که کنترل و Q را نگه داشته اید، روی صفحه راست کلیک کنید. (همچنین می‌توانید روی صفحه راست کلیک کنید و گزینه‌ی Inspect Element (Q) را انتخاب کنید):

 

در این هنگام صفحه ای باز می‌شود که عناصر HTML موجود در صفحه را نمایش می‌دهد. همچنین می‌توانید CSS و HTML را نیز به صورت Live ویرایش کنید.

برای این که به حالت سه‌بعدی بروید، کافی است گزینه‌ی 3D را در پایین صفحه فعال کنید:

با این صفحه قدری کار کنید. اطمینان دارم که نکات جالبی را کشف می‎کنید. حتی اگر از HTML و طراحی وب و کلا برنامه نویسی سر در نیاوردید، این ویژگی می تواند برای شما جذاب و آموزنده باشد.

من در سایت گوگل یک نکته‌ی جالب کشف کردم! به تصویر زیر دقت کنید! یک سری عناصری بالای صفحه پیدا می‌شود که در حالت عادی پیدا نیست. به نظر شما این ها چه عناصری هستند؟

در زیر هم تصویر سایت مورد علاقه‌ تان (hejazee.com) (Cool) را مشاهده می‌کنید! جالب است!

Hejazee.com in 3D View

در ضمن نکته عرض کنم که برای طراحی وب حرفه‌ای حتما ماژول Firebug را هم بررسی کنید. بسیار بسیار ماژول مفیدی است.

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.