انتقال سایت به شبکه جدید!

اگر این پیغام را می بینید، به این معنی است که سایت را در سرور جدید مشاهده می کنید. این یک پیغام برای تست می باشد!

 مشغول طراحی یک شبکه‌ی هاستینگ اختصاصی و سفارشی شده برای دروپال هستیم!  الان که این مطلب را می‌نویسم، بخش مهمی از کار به پایان رسیده است.

داستان از این قرار است که بنا به دلایلی از جمله کاهش هزینه، پیشرفت تکنولوژی و دلایل دیگر، تصمیم گرفتیم دیگر از DirectAdmin و Cpanel استفاده نکنیم. قبل از این معمولا از DirectAdmin و گاهی هم از Cpanel و Plesk و ... برای مدیریت سایت‌هایمان و مدیریت سایت های مشتریان مان استفاده می کردیم.

اما تصمیم بر این شد که از این به بعد، فقط از لینوکس معمولی بدون Control panel تجاری استفاده کنیم.

این کار، مشکلات فراوانی را به همراه می آورد. از جمله این که باید اجزاء سیستم عامل کاملا به صورت دستی پیکربندی شود. نصب و پیکربندی Web Server, FTP Server, Mail Server, PHP و خیلی موارد دیگر از جمله پیکربندی امنیتی و ... همگی باید دستی انجام شود.

دایرکت ادمین و Cpanel و ... همه ی کارهای فوق و همچنین مدیریت Accounting و مدیریت کاربران و منابع سیستم را به صورت خودکار انجام می دهند. اما اگر از آن ها استفاده نکنیم، این کارها همگی به عهده ی مدیر سرور خواهد بود.

خوشبختانه آن قدر دانش فنی دارم که یک سیستم لینوکس را از پایه مدیریت کنم و آماده ی استفاده کنم. (مانند همین سرور جدیدمان) اما نهایتا حجم زیادی کار بر دوش ما خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که آن چه طرح ریزی کرده ایم، در نهایت به مراتب بهتر و قوی تر از دایرکت ادمین خواهد بود! (البته فقط در مورد کار ما و نیازهای ما)

هدف ما (من و دوستان - گروه بلوردیزاین) این است که یک شبکه ی هاستینگ کاملا اختصاصی و ویژه راه اندازی کنیم. ایده های آن قبلا برنامه ریزی شده است و اکنون در حال پیاده سازی می باشد.

امیدواریم که در آینده ی نزدیک، بتوانیم خدمات منحصر به فردی را در زمینه‌ی وب به هموطنان عزیزمان ارائه کنیم.

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.