نصب دروپال به شیوه ی اوبونتویی

من معمولا وقتی می خواهم دروپال را نصب کنم، آخرین ورژن آن را از سایت رسمی دروپال دانلود می کنم و آن را به طریق عادی و اجرای فایل install.php نصب می کنم. تنظیمات دیتابیس را هم از طریق phpMyAdmin انجام می دهم و برای نصب ماژول ها در دروپال هم به صورت دستی عمل می کنم

اما از وقتی که به kubuntu مهاجرت کردم،‌‌ با چیز های جالبی مواجه شدم و یکی از آن ها این است که package دروپال به طور پیش فرض در اوبونتو (کوبونتو) موجود است و فقط کافی است که دستور زیر را تایپ کنیم:

apt-get install drupal6

دستور فوق به صورت خودکار دروپال را از repository های اوبونتو دانلود کرده و آن را نصب می کند و همه ی موارد لازم را نیز خود به خود رعایت می کند.

نکات جالبی که وجود دارد عبارتند از:

  1. فایل های دروپال را در سیستم پراکنده می کند. به این معنی که همه ی فایل ها را در یک محل قرار نمی دهد و ها را بر اساس کاربردشان در مکان های مختلف سیستم کپی می کند.
  2. برای نصب ماژول ها در دروپال نیز پکیج های اوبونتویی وجود دارد! یعنی کار را تا این حد ساده کرده اند.
  3. راه اندازی سیستم multisite با سهولت خاصی همراه است.
  4. در کل باید گفت که طوری سیستم را طراحی کرده اند که خیلی بهتر با سیستم عامل integrate باشد و کار کردن با آن تا حدی ساده تر شود.
  5. پروسه ی نصب دروپال را تغییر داده اند و برخی مراحل مثل تنظیمات دیتابیس را حذف کرده اند (خودکار انجام می شود)

با تمام مزایای فوق،‌ اما من همواره ترجیح می دهم که خود دروپال را به طریق عادی نصب کنم و از این روش های جدید استفاده نکنم. زیرا استفاده از روش جدید شاید سبب شود که کار برای افراد مبتدی آسان تر شود اما برای بعد،‌ کار را دشوار تر می کند چون مقدار زیادی از جریان کار را از دید فرد مخفی نگه می دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://help.ubuntu.com/community/Drupal
http://ubuntuguide.org/wiki/Drupal6_tips

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.