فارسی سازی دروپال نصب شده

این مطلب در مورد دروپال 6 است.

در صورتی که دروپال را به زبان انگلیسی نصب کرده باشیم و بخواهیم آن را به فارسی ترجمه کنیم مراحل زیر را می بایست انجام دهیم:

  1. به صفحه ی مدیریت ماژول ها بروید:
    http://www.site.com/admin/build/modules
  2. یک ماژول وجود دارد به نام locale. آن را تیک بزنید و دکمه ی Save Configuration را در پایین صفحه کلیک کنید تا ماژول Locale فعال شود.
    ماژول  Locale از ماژوا های هسته ی دروپال است و کار آن این است که اجازه می دهد دروپال به زبان های مختلف ترجمه شود و یک اینترفیس مدیریتی برای ترجمه ی رشته ها فراهم می کند.
  3. به قسمت تنظیمات زبان بروید (Administer -> Site Configuration -> Languages) واقع در آدرس http://www.site.com/admin/settings/language.
  4. زبان فارسی را به لیست زبان ها اضافه کنید. به این ترتیب که در بالای صفحه یک تب وجود دارد به نام Add language . روی آن کلیک کنید تا فرم افزودن زبان را ببینید
    یک فیلدست وجود دارد به نام Predefined Languages آن را باز نموده و از درون لیست زبان ها، زبان فارسی را انتخاب کنید. و دکمه ی Add Language را بزنید
  5. اکنون باید زبان فارسی را به عنوان زبان پیش فرض سایت در بیاوریم. مجددا به صفحه ی مدیریت زبان ها بروید (Administer -> Site Configuration -> Languages)
    این بار در لیست زبان ها فارسی را نیز می بینید. در ستون Default گزینه ی مربوط به زبان فارسی را علامت بزنید تا زبان فارسی به عنوان زبان پیش فرض سایت انتخاب شود.
    دکمه ی Save Configuration را کلیک کنید
  6. در این لحظه متوجه می شوید که همه چیز در دروپال راست چین شده است ولی هنوز نوشته ها به زبان انگلیسی هستند
  7. اکنون باید فایل های ترجمه را به سایت وارد کنیم تا سایت به زبان فارسی ترجمه شود.
    به قسمت واسط ترجمه ی سایت بروید (Administer -> site building -> Translate interface) واقع در آدرس http://www.site.com/admin/settings/language
  8. در بالای صفحه روی تب Import کلیک کنید. همین طور که می بینید این امکان وجود دارد که فایل ترجمه را آپلود کنید.
  9. در این هنگام می باست فایل های ترجمه را در اختیار داشته باشید. فایل های ترجمه، فایل هایی با پسوند .po می باشند. برای دریافت فایل های ترجمه ی زبان فارسی به آدرس زیر بروید و دانلود کنید:
    http://localize.drupal.org/translate/languages/fa
    لینک مستقیم دانلود این است: http://ftp.drupal.org/files/translations/6.x/drupal/drupal-6.22.fa.po
  10. وقتی فایل po را دانلود کردید، آن را در صفحه ی Import آپلود کنید. برای این منظور کافی است که دکمه ی Browse را کلیک کنید و فایل را انتخاب کنید. آن گاه دکمه ی Import را در پایین صفحه کلیک کنید.
  11. صبر کنید تا ترجمه وارد شود. هنگامی که ترجمه وارد شد خواهید دید که دروپال به طور کامل فارسی شده است.
  12. در صورتی که برخی از جا ها هنوز انگلیسی بود، دلیل آن این است که فایل ترجمه، کامل نبوده. در این صورت باید صبر کنید تا بعدا تیم ترجمه دروپال فارسی ترجمه را کامل تر کند. و یا خودتان در تیم ترجمه عضو شوید.

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.