چگونه صفحه ی پروفایل کاربر را در دروپال سفارشی سازی کنیم؟

برای سفارشی کردن صفحه ی پروفایل کاربران (واقع در آدرس user/* ) چند راه وجود دارد:

  1. روش اول این است که از ماژول panels استفاده کنیم که کار را بسیار خوب و انعطاف پذیر انجام می دهد. ولی کمی کارایی را کم می کند
  2. روش دیگر این است که از سیستم تم دروپال استفاده کنیم که در واقع به نوعی روش سنتی محسوب می شود.
  3. روش های دیگر هم وجود دارد…

در زیر من روش دوم را توضیح می دهم. سایر روش ها را در فرصت های دیگر توضیح خواهم داد.

 فایل template برای override کردن صفحه ی پروفایل کاربر user-profile.tpl.php نام دارد.

قدم اول این است که این به پوشه ی تم فعالتان بروید و فایلی به نام user-profile.tpl.php ایجاد کنید. (در صورتی که وجود ندارد)

فراموش نکنید که هر موقع فایل template جدیدی را درست می کنید، باید theme registry را پاک کنید. برای پاک کردن theme registry کافی است به صفحه ی performane واقع در آدرس admin/settings/performance بروید و در آن جا دکمه ی Clear cached data که در پایین صفحه واقع است را کلیک کنید تا کش دروپال و از جمله رجیستری تم پاک شود

بعد از پاک کردن رجیستری تم، فایل جدید user-profile.tpl.php وارد عمل می شود. در حال حاضر چون این فایل خالی است، اگر از صفحه ی پروفایل یک کاربر بازدید کنید، یک صفحه ی سفید را می بینید.

حالا باید کد های مورد نظرتان را در این فایل قرار دهید تا در صفحه ی پروفایل کاربر نشان داده شود.

به طور پیش فرض، همه ی اطلاعات پیش فرض صفحه ی پروفایل کاربر در متغیر $user_profile ذخیره شده است. می توانید همین متغیر را پرینت کنید:

1echo 'hello';

این مطلب ناقص است

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.